Rozpoczynasz swoją przygodę z tworzeniem grafików, harmonogramów, list? Zastanawiasz się jak stworzyć dobry plan działania, który pomoże w realizacji celów i planów? Sprawdź jak podejść do procesu planowania, tak aby był wydajny.

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/jak-przygotowac-dobry-plan-dzialania/

Czym jest plan działania?

Zanim zabierzesz się za jego tworzenie warto wiedzieć czym tak właściwie jest taki plan. Ma on opisywać możliwie jak najkonkretniej mierzalne i określone w czasie elementy projektu. Należy podawać w nim istotne informacje. Najlepiej wspomnieć również o osiągnięciach wynikających z tego działania. Warto go tworzyć w firmie, a także życiu prywatnym.

Po co planować?

Dalej jesteś nie przekonany co do tego czy zapisywanie planu jest niezbędne? Tworzenie harmonogramów usprawnia pracę. Jest to także punkt wyjścia. Dzięki niemu wiemy co robić i w jakiej kolejności. Zanotowanie każdego kroku zapobiega przed niewykonaniem jakiejś czynności.

Jeśli działamy w zespole to jest to także idealna rzecz do podzielenia się ze wszystkimi członkami i pokazania ile pracy jest do zrobienia. Ponadto jeśli pójdziesz na urlop bądź zachorujesz zapisane plany będą idealne dla osoby, która tymczasowo będzie musiała przejąć projekt. 

Jak stworzyć dobry plan działania?

W tworzeniu planów warto wziąć pod uwagę aktualne metody zarządzania projektami. Dają one bardzo wiele cennych wskazówek co do planowania. Najważniejsze elementy o jakich nie można zapomnieć to stawianie sobie realnych celów. Jeśli wiemy, że w zeszłym roku ukończenie podobnego projektu zajęło dwa miesiące nie stawiajmy sobie za cel wykonanie go w cztery tygodnie.

Ważne jest realistyczne spojrzenie na dostępne zasoby materialne jak i na ludzi zaangażowanych w projekt. W przypadku współpracowników należy uwzględnić sytuacje losowe jak chociażby choroby, które uniemożliwiają działanie.

Kolejnym elementem o jakim nie możemy zapomnieć to sam proces planowania. Dobry plan działania nie jest tworzony na ostatnią chwilę. Warto poświęcić na cały proces więcej czasu. Ponadto czasami dobrym sposobem jest skonsultowanie ze współpracownikami naszych założeń. Mogą oni wnieść inne spojrzenie, które wydłuży lub skróci cały proces.

Zobacz też: http://novapr.pl/motywacja-do-nauki-jak-ja-w-sobie-odnalezc/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here