Od 1 lipca 2019 roku kolejne podmioty dołączają do Pracowniczych Planów Kapitałowych. Jako pracodawca jesteś zobowiązany do wdrożenia PPK w Twojej firmie. Do najważniejszych kroków należy wybór instytucji finansowej i zawarcie z nią Umowy o zarządzanie PPK oraz o Umowy o prowadzenie PPK.. Wszystkich formalności związanych z dołączeniem do PPK możesz dokonać przez internet – szybko i wygodnie!

PPK ‒ którą instytucję wybrać?

Jedną z najważniejszych decyzji, którą musisz podjąć jako pracodawca, jest wybór instytucji finansowej, która będzie zarządzać środkami zgromadzonymi w ramach PPK. Jako pracodawca decyzję tę powinieneś podjąć w porozumieniu ze związkiem zawodowym lub reprezentacją pracowników. Na liście stworzonej przez Polski Fundusz Rozwoju znajduje się obecnie 20 podmiotów, które w mogą zarządzać PPK. Tego zadania mogą podjąć się wyłącznie Fundusze Inwestycyjne zarządzane przez Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, Zakłady Ubezpieczeń, oraz Fundusze Emerytalne zarządzane przez Powszechne Towarzystwa Emerytalne lub Pracownicze Towarzystwa Emerytalne, wpisane do ewidencji PPK.

Warto dobrze przemyśleć wybór – dotyczy on wieloletnich, życiowych oszczędności Twoich pracowników! Zanim zdecydujesz się skorzystać z usług danej instytucji finansowej, przeanalizuj jej dotychczasowe wyniki, koszty obsługi czy model inwestowania. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest wybór podmiotu, który ma ugruntowaną pozycję na rynku polskim i może pochwalić się niskimi opłatami za zarządzanie i dobrymi wynikami

Dołącz do PPK przez internet

PKO TFI jest największym detalicznym towarzystwem inwestycyjnym na polskim rynku. Zarządza funduszami od ponad 20 lat, w tym od 2012 roku posiada w swojej ofercie fundusz „cyklu życia” (na funduszu tego typu oparte są PPK). Warto dodać, że prawie 40% firm, które zatrudniają ponad 250 osób, zdecydowało się powierzyć zarządzanie PPK temu Towarzystwu. Wieloletnie doświadczenie i szeroka oferta rozwiązań inwestycyjnych sprawiły że zaufało nam już ponad milion klientów. PKO TFI stawia na nowoczesne rozwiązania on-line. Umowę o zarządzanie PPK możesz zawrzeć za pośrednictwem prostego formularza internetowego: https://www.pkotfi.pl/ppk-z-pko-tfi/. Jego wypełnienie zajmie Tobie jedynie kilka minut. Będziesz potrzebował najważniejszych danych firmy, takich jak numer KRS, NIP i REGON. Po wysłaniu formularza i przejściu telefonicznej weryfikacji umowa o zarządzanie PPK zostaje zawarta.

PPK on-line – wygoda dla Ciebie i pracowników

Dzięki przeglądarkowej aplikacji iPPK będziesz mógł wygodnie obsługiwać PPK przez internet – wystarczy laptop lub telefon z dostępem do sieci. Aplikacja iPPK umożliwia m.in.: rejestrację pracowników w PPK, rozliczanie wpłat podstawowych i dodatkowych, jak również przyjmowanie dyspozycji od pracowników. Za pośrednictwem Aplikacji będziesz miał dostęp do informacji dotyczących PPK.

Aplikacja iPPK obsługuje najpopularniejsze formaty plików (.txt, .csv, .xls, .xlsx, .xml), które generowane są przez arkusze obliczeniowe i programy księgowe. Istnieje także możliwość przetestowania plików z danymi rzeczywistymi na wersji demonstracyjnej Aplikacji iPPK. Aplikację iPPK możesz także połączyć z firmowym systemem kadrowo-płacowym. Wykorzystanie interfejsu programowania aplikacji (API) pozwala zautomatyzować proces odprowadzania składek i wymiany informacji. Zaoszczędzony w ten sposób czas możesz przeznaczyć na rozwijanie Twojej firmy!

Z kolei pracownicy, którzy zdecydowali się oszczędzać w ramach PPK, będą mieli stały dostęp do swoich rejestrów dzięki bezpłatnemu serwisowi i-fundusze.pl. Z poziomu swojego konta każdy uczestnik może m.in. monitorować stan rejestru PPK, aktualizować wybrane dane osobowe czy złożyć zlecenie wypłaty środków z PPK, a także nabyć Pakiet Emerytalny dla Uczestników PPE lub PPK na preferencyjnych warunkach.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here