Dzisiejszych czasach w bardzo prosty sposób można założyć firmę. Najłatwiej i najszybciej jest to zrobić oczywiście przez internet. Sprawdź co musisz wiedzieć na ten temat. Poznaj szczegóły dotyczące tego, jak przejść na swoją działalność, zobaczysz że wcale nie jest to trudne.
Przeczytaj też:https://www.wsb.com.pl/firma-jednoosobowa-jak-zalozyc/
Firma jednoosobowa – jak ją założyć?
Tak naprawdę Potrzebujemy tylko urządzenia z dostępem do Internetu. Może być to komputer, laptop, tablet lub telefon komórkowy. Mówimy tylko oczywiście po załatwieniu potrzebny formalności.
Aby nasz biznes miał sens, musimy zrobić szczegółowe badanie rynku oraz sprawdzić czy nasza usługa przyciągnie potencjalnych klientów, zrobić dokładny biznesplan oraz przygotować strategię marketingową, a także opisać ramce zagrożenia słabe oraz silnej strony przedsiębiorstwa, czyli zrobić tak zwaną analizę SWOT.
Powyższy przygotowanie jest ważne, aby nasza firma mogła odnieść sukces. Co należy jednak zrobić, aby ją założyć? Wystarczy, że wejdziemy na stronę internetową Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, czyli w skrócie CEIDG. znajdziemy odpowiednią zakładkę, pod nazwą ” złóż wniosek”. Wówczas będziemy musieli wypełnić odpowiedni formularz. Spokojnie nie martwcie się musimy postępować zgodnie z instrukcją.
Wcześniej musimy są jednak odpowiednio przygotować. Na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, znajduje się blok z informacjami, które dobrze jest przygotować przed wypełnieniem wniosku.
Powinniśmy przemyśleć między innymi formę opodatkowania, która nas interesuje oraz pomyśleć o skorzystaniu z ulgi na start.
Co warto mieć pod ręką podczas wypełniania wniosku?
Musimy przygotować przede wszystkim:
• Numer pesel
• Adres zamieszkania
• Nazwę firmy
• Wybrany kod PKD pasujący do rodzaju biznesu, który będziemy chcieli prowadzić
• Liczbę pracowników
• Datę rozpoczęcia działalności
• Informacje o ubezpieczeniu w KRUS i ZUS
Założenie takiej działalności jest bezpłatne
Założenie firmy jednoosobowej
Wniosek złożony online możemy podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. Co w momencie kiedy nie chcesz się rejestrować czy też zakładać takiego profilu? Nie ma problemu. Wypełnisz wniosek na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej oraz zapisujesz jego numer. Następnie idziesz do Urzędu Gminy czy też Miasta. Tam podajesz numer urzędnikowi, który wydrukuje formularz, a Ty go podpisujesz.
W przypadku kiedy nie jesteś upewniony czy dasz radę sam wypełnić taki wniosek, to możesz wypełnić go telefonicznie. Wystarczy że zadzwonisz na numer podany na stronie CEIDG, a następnie przejdziesz procedurę z konsultantem.
Po zakończeniu rozmowy dostaniesz sms z numerem wniosku. Aby dokończyć wszystkie formalności musisz zanieść ten numer do Urzędu, oraz podpisać potrzebny wniosek.
Swoją działalność Możesz rozpocząć W dniu złożenia wniosku. Wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z Twoimi danymi firmy pojawi się nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu takiego wniosku.
Po założeniu swojej działalności nie musisz informować innych urzędów. CEIDG sam wyślę informację do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. Zdarzają się informację, że konieczna będzie wizyta w urzędzie skarbowym.
Zobacz też: http://novapr.pl/firma-jednoosobowa-podatki/