W danym artykule podam niektóre drobne wskazówki, abyś nie pogubił przy pierwszym kontakcie stosowania pewnej wersji arkusza kalkulacyjnego „Budżet domowy v.1” oraz link do ściągnięcia został udostępniony w kolejnych akapitach tego artykułu. Powiem w skrócie od czego lepiej zacząć, a już w praniu będzie widać w jakim stopniu zrozumiałeś cały materiał, który został umieszczony do tej pory.

1. Na samym początku trzeba zapoznać się z materiałami, abyś wiedział podstawy. Każdy artykuł został uzupełniony o wideo, dlatego jeżeli ktoś nie lubi czytać to może obejrzeć krótkie wideo, które trwają od 10-15 min:

a) Metody prowadzenia domowego budżetu

2. Jak już zapoznałeś z artykułami, które znajdują się wyżej, to następnie trzeba ściągnąć pełny arkusz kalkulacyjny.

3. Odtworzyć plik „Budżet domowy v.1” i przejść do zakładki Realizacja. Na samym początku będziesz stosować tylko tą część arkusza, abyś nabrał doświadczenia w księgowaniu prostych operacji takich jak np. wydatki na jedzenie, opłata rachunków za media, telefon, Internet, czynsz za mieszkanie itd. (polecam dobrze zrozumieć artykuł „Wpływ operacji gospodarczych na Bilans” oraz przerobić samemu przykłady z artykuły „Związek między Bilansem a Rachunkiem Przepływów Pieniężnych”

4. Dokonać zmiany daty. Na samej górze, w pierwszym wierszu, występuje informacja, która pokazuje okresy (daty), do których będą należeć określone nasze transakcje życiowe. Sama data składa się z miesiąca i roku. Na początku mamy okres zerowy „okres 0” w którym zaksięgujemy nasze aktualne aktywa na dzień dzisiejszy np. kasa, samochód, kredyty, pożyczki, a następne okresy będą pokazywać jak będą się zmieniać nasze aktywa z okresu na okres – dlatego po okresie zerowym należy zmienić „paź 15 roku” i następne okresy na aktualne miesiąca zaczynając od aktualnego miesiąca.

5. W Bilansie dopasować nazwy podkategorii do swoich potrzeb.

a) Ze strony aktywów to polecam zmienić kategorię „Kasa” wpisując wszystkie Twoje aktualne konta bankowe, którymi opłacasz rachunki: np. BPH, PKO_BP, Pekao, Millennium, Alior itd. oraz zmienić podkategorię „Cash (gotówka)” na bardziej krótszą: Cash lub Gotówka (to papierowa kasa, którą trzymasz w portfelu).

b) Dopasowanie kategorii „Należności”. Dla początku należy tu wpisać nazwę zawodu, który wykonujecie, aby wiedzieć skąd uzyskujecie jeden z wpływów kasy. Można nazwę napisać w ten sposób: forma prawna umowy, nazwa zawodu, nazwa firmy np. Umowa zlecenia_Analityk_BIK

c) Dopasowanie kategorii „Oszczędności na”. W podkategoriach należy wpisać nazwy celów, czyli na co dokładnie okładacie kasę np. Fundusz awaryjnyweselestudia, samochód

d) Tak samo trzeba dopasować w razie potrzeby podkategorię: PożyczkiRzeczowe aktywa trwałezobowiązanie długoterminowe i krótkoterminowe. Dopiero jak popraktykujesz kilka dni lub tygodni dany arkusz i zrozumieć główną strukturę i logikę dziania to wtedy polecam zająć się dopasowaniem kategorii Inwestycje.

Jeżeli zapoznałeś się z poprzednimi artykułami i przerobisz wszystkie przykłady w praktyce to będzie Ci o wiele łatwiej.

Jeżeli będą jakieś pytania lub wątpliwości to proszę do mnie napisać to postaram się jak najszybciej odpisać i w razie potrzeby nagrać wideo, żeby było o wiele łatwiej stosować dany plik.

Dziękuję za wsparcie i życzę miłego dnia 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here